Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Συνεχίζουν να μειώνουν τα έξοδά τους οι Ελληνες

Δήμητρα Μανιφάβα , kathimerini.gr

Λιγότερο συγκρατημένοι στις δαπάνες που θα κάνουν μέσα στο 2014 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης εμφανίζονται οι Ελληνες καταναλωτές, αν και πλέον ιεραρχούν με πολύ διαφορετικό τρόπο τις ανάγκες τους. Σύμφωνα με την έρευνα για την ψυχολογία των καταναλωτών που πραγματοποίησε η Boston Consulting Group (BCG), πάνω από τους μισούς Ελληνες, το 55%, δήλωσε ότι μες στο τρέχον έτος θα περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις δαπάνες του.

Το ποσοστό αυτό είναι βεβαίως υψηλό και μάλιστα μεταξύ των άλλων 12 χωρών όπου διεξάγεται η έρευνα της BCG ήταν ίδιο μόνο στην Ιταλία. Ωστόσο, είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με όλες τις προηγούμενες χρονιές της κρίσης και ειδικά σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2012 για τις δαπάνες του 2013. Τότε το ποσοστό των ερωτηθέντων στην Ελλάδα που δήλωνε ότι θα περιορίσει τις δαπάνες του ανήλθε σε 68%.

Το παραπάνω, όπως σημείωσαν χθες κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα και η κ. Καμίλ Εγκλόφ - Γκίκα, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της BCG στο λιανεμπόριο και τα καταναλωτικά είδη για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αποτελεί στην ουσία τις δύο όψεις του ιδίου νομίσματος: από τη μία είναι ένδειξη σταθεροποίησης της αγοράς και ανάκαμψης της ιδιωτικής κατανάλωσης και από την άλλη σημαίνει ότι το 2012, όταν καταγράφηκε το ποσοστό 68% για τις δαπάνες του 2013, οι καταναλωτές είχαν φτάσει στα όριά τους ή όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Εγκλόφ - Γκίκα, «είχαν πιάσει πάτο».

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι δύο στους τρεις καταναλωτές δήλωσαν πως στα προϊόντα που θεωρούν βασικά δεν θα κάνουν περικοπές και αυτά είναι τα φρέσκα τρόφιμα, τα γαλακτοκομικά, οι βρεφικές τροφές, τα παιδικά ρούχα, καθώς και τα προϊόντα για την υγεία και τη γυμναστική.

Ενδιαφέρον προκαλούν οι αλλαγές που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση ως προς την ιεράρχηση των αξιών. Ετσι, ενώ το 2011 στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκονταν η αποταμίευση, η καλοζωία και η ευθυμία, το 2013 την πρώτη θέση καταλαμβάνει η υγεία και ακολουθούν η ηρεμία, η οικογένεια, η παιδεία και η σταθερότητα. Η αποταμίευση βρίσκεται πλέον στην έβδομη θέση, διότι απλώς δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα προς αποταμίευση.

Από την άλλη, η κρίση δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει σημαντικά την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι Ελληνες καταναλωτές σε συγκεκριμένες μάρκες. Ωστόσο, σε ποσοστό 45% θεωρούν ότι η εμπιστοσύνη αυτή θα συνεχιστεί εάν ανταμειφθούν, γεγονός που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι επιχειρήσεις και να εφαρμόσουν ή να βελτιώσουν τα ήδη υπάρχοντα προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης πελατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μας την γνώμη σας...