Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012


Μάθημα ήθους από μια γυναίκα στην Κω

Η Ευ. Μανώλη έπειτα από πολύμηνη ανεργία προσελήφθη στις 9 Ιουλίου στο τμήμα καθαριότητας του Δήμου. Πριν από μερικές μέρες εντόπισε σε κουφάλα δέντρου τσάντα με κοσμήματα αξίας 5 - 6 χιλιάδων ευρώ. «Δεν σκέφθηκα ούτε δευτερόλεπτο να τα κρατήσω», τόνισε η νεαρή, που αμείβεται με μόλις 500 ευρώ τον μήνα

20/7/2012 , ethnos.gr

«Δεν με ενδιέφερε αν ανήκουν σε πλούσιο ή φτωχό. Τα κοσμήματα δεν ήταν δικά μου και έπρεπε να επιστραφούν. Οχι ότι δεν έχω ανάγκη τα χρήματα, αλλά προτιμώ να μεγαλώνω τα παιδιά μου με αξίες και αρχές», είπε στο «Εθνος» η Ευ. Μανώλη, μητέρα δύο παιδιών 6 και 12 ετών
Αν έχεις τύχη διάβαινε έλεγαν οι παλιοί? και φαίνεται ότι στην περίπτωση μιας 31χρονης εργαζόμενης στον δήμο της Κω η τύχη «χτύπησε» την πόρτα δύο φορές μέσα σε λίγες μέρες?
Μετά από πολύμηνη ανεργία προσελήφθη στις 9 Ιουλίου στο τμήμα καθαριότητας του δήμου και ελάχιστα 24ωρα μετά, εν ώρα δουλειάς, βρήκε έναν? μικρό θησαυρό από κοσμήματα τα οποία και παρέδωσε στην αστυνομία παραδίνοντας μαθήματα ήθους και ακεραιότητας.
Η Ευαγγελία Μανώλη, η οποία αν και αμείβεται μόλις με 500 ευρώ τον μήνα, όταν βρέθηκε μπροστά στη νάιλον τσάντα με τα κοσμήματα δεν σκέφτηκε ούτε για μια στιγμή να τα κρατήσει δίνοντας έτσι μία οικονομική ανάσα σε αυτή και στην οικογένειά της?
Ο δήμαρχος της Κω, Κώστας Καϊσερλής, παραδίδει την τιμητική πλακέτα στην Ευαγγελία Μανώλη ως ένα ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης για την αξιέπαινη πράξη της
Η 31χρονη υπάλληλος έχει προσληφθεί μέσω του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ για ανέργους, ως εποχική στην καθαριότητα του δήμου Κω. Πριν από μερικές ημέρες και ενώ εργαζόταν βρήκε κρυμμένη στην κουφάλα ενός δέντρου, στην περιοχή Ψαλίδι, μία νάιλον τσάντα γεμάτη με κοσμήματα, ενώ λίγο πιο μακριά ήταν πεταμένες οι προθήκες τους. Η νεαρή καθαρίστρια αμέσως πήγε στο αστυνομικό τμήμα του νησιού όπου και παρέδωσε τον μικρό θησαυρό που είχε βρει.
«Οχι, δεν σκέφθηκα ούτε για κλάσμα του δευτερολέπτου να κρατήσω αυτά τα κοσμήματα. Δεν με ενδιέφερε αν ανήκουν σε πλούσιο ή φτωχό, σε κάποιον που θα του έλειπαν ή όχι, αυτό που με ενδιέφερε ήταν ότι δεν ήταν δικά μου και έπρεπε να επιστραφούν. Μου 'έκαιγαν' τα χέρια και γι' αυτό η επόμενη κίνησή μου ήταν να τα πάω στην αστυνομία.
Οχι ότι δεν έχω ανάγκη τα χρήματα. Τα έχω και με το παραπάνω καθώς από τον περασμένο Σεπτέμβρη δεν εργαζόμουν και συντηρούμαστε μόνο με τον μισθό του συζύγου μου και μόλις στις 9 Ιουλίου ξεκίνησα να δουλεύω πάλι, αλλά προτιμώ να μεγαλώνω τα παιδιά μου με αξίες και αρχές. Δεν θα μπορούσα να τα δω στα μάτια αν τα κρατούσα. Δεν μετάνιωσα και ούτε πρόκειται να αλλάξω γνώμη και στο μέλλον για το ότι συνέβαλα τα κοσμήματα αυτά να επιστρέψουν εκεί όπου ανήκουν», λέει στο «Εθνος» η Ευαγγελία Μανώλη, που είναι μητέρα δύο παιδιών 6 και 12 ετών.
«Ολοι, το 80% γνωστών και φίλων, μου έλεγαν ?βλακεία σου που τα παρέδωσες μέσα σε αυτή την οικονομική κρίση, αλλά εσύ δεν είσαι άνθρωπος που θα κρατούσες ξένα πράγματα? και αυτό με κάνει διπλά υπερήφανη.
«Εχω καθαρή συνείδηση»
Αλλά και ο άνδρας μου και οι στενοί συγγενείς μου επικρότησαν την πράξη μου. Δεν θα μπορούσα να σκεφθώ κάτι διαφορετικό. Η απόφασή μου ήταν αυθόρμητη. Εγώ έχω καθαρή τη συνείδησή μου. Το μόνο που με έχει στενοχωρήσει είναι ότι ο ιδιοκτήτης του καταστήματος από το οποίο εκλάπησαν τα κοσμήματα δεν μου είπε ένα ευχαριστώ. Δεν περίμενα τίποτα άλλο παρά μόνο ένα ευχαριστώ», συμπληρώνει η κ. Μανώλη. Οπως διαπιστώθηκε από την έρευνα των αστυνομικών, τα κοσμήματα (χρυσά ρολόγια, κοσμήματα κ.λπ.) αξίας περίπου 5-6 χιλιάδων ευρώ, σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, ήταν τμήμα της λείας των κακοποιών από την κλοπή που είχε γίνει πριν από μερικούς μήνες στο κοσμηματοπωλείο ξενοδοχείου στο Μαστιχάρι και ξεπερνούσε τις 100.000 ευρώ.
Η Ασφάλεια από τη στιγμή της παράδοσης των κοσμημάτων εξακολουθούσε να παρακολουθεί συστηματικά την περιοχή μήπως και εμφανιστούν οι δράστες για να τα παραλάβουν, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Δείγμα αναγνώρισης
Τιμήθηκε από τον δήμαρχο
Η Ευ. Μανώλη τιμήθηκε από τον δήμαρχο της Κω, Κώστα Καϊσερλή, γι' αυτήν την πράξη της σε μια σεμνή τελετή που έγινε στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Κω, το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας, ως ελάχιστο δείγμα αναγνώρισής της, σύμφωνα με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του δήμου. Από την πλευρά του ο δήμαρχος, αναφερόμενος στην κίνηση της κ. Μανώλη, έκανε λόγο για μια αξιέπαινη πράξη της εποχικής υπαλλήλου του δήμου, που αξίζει τόσο την επιβράβευση όσο και το να τη μιμηθούν όσοι βρεθούν μπροστά σε ανάλογα περιστατικά. «Ενα ιδιαίτερο περιστατικό μέσα στη χειρότερη οικονομική κρίση που έχει περάσει ποτέ ο τόπος και η χώρα μας αποδεικνύει πως τα ζωντανά κύτταρα της κοινωνίας μας αντιστέκονται σθεναρά και μέσα από την ενότητα και τη συνοχή θα ξεπεράσουμε και πάλι τις συμπληγάδες».
Στέλλα Κεμανετζή, ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μας την γνώμη σας...